Steeds meer organisaties en marketeers hebben gemerkt dat hun doelgroep te vinden is op de digitale media van tegenwoordig. Die ontwikkelingen hebben ervoor gezorgd dat er steeds meer plannen worden gemaakt om de verschillende digitale media in te zetten. Dit doen organisatie vaak zeer vluchtig (dus niet doordacht) en daarbij hebben ze de kennis niet in huis om het potentieel van die digitale media volledig in te zetten. Daarnaast wordt ook gehandeld op basis van de concurrent, ‘als zij het doen dan moeten wij het ook’, hoor je ze dan zeggen. Organisaties die het op bovenstaande manieren aanpakken, zullen niet veel succes kennen. Hoe kunnen ze dan wel succes behalen? Dit kan door eerst te weten wat de toegevoegde waarde is van Digital Marketing en hoe je dit het beste kan inpassen. Dit is ook het vertrekpunt voor deze e-learning waar je de basisbeginselen worden geleerd van het strategisch proces voor Digital Marketing. Waarom noemen we dit basisbeginselen? Omdat er na deze e-learning waarschijnlijk een wereld voor je open gaat die nog veel verder gaat dan deze e-Learning! Veel plezier met de e-Learning lezen!